De 7 beste menu-items om te bestellen bij Domino’s, volgens voedingsdeskundigen

0 Comments

Je associeert Domino’s waarschijnlijk met late-night cram-sessies op de universiteit. Ondanks wat je je misschien herinnert, zijn de menu-items van Domino tegenwoordig niet allemaal vetbommen.

“Bij Domino’s wordt alles op het menu op bestelling gemaakt. Als u caloriearme pizza wilt, kunt u uw bestelling aanpassen aan uw exacte specificaties “, zegt Tammy Lakatos Shames, geregistreerde diëtiste-voedingsdeskundige.

Dit zijn de beste menu-items om te bestellen bij Domino’s, volgens geregistreerde diëtisten.

  • Maak je eigen pizza met dunne korst

Voedingsdeskundigen zijn dol op de zelfgemaakte pizza-optie. Hiermee kun je de voedingskwaliteit van je maaltijd onder controle houden, zegt Georgia Rounder, R.D. Rounder begint met de dunne korst en bedekt deze met gegrilde kip of ansjovis voor extra proteïne.

“Als een pizza-fan ben ik een fan van de dunne-korst optie en alle groenten die je kunt leggen, het is mijn eigen pizza variant.” zegt Elizabeth Shaw, geregistreerde diëtist voedingsdeskundige. En kies voor marinara-saus op een van de romige opties, zegt Shaw. Dit is niet alleen een lichtere keuze, maar tomaten bevatten lycopeen, een antioxidant die je immuniteit kan helpen versterken, aldus Shaw.

Per portie (1 plak grote dunne korst pizza met marinara saus en lichte kaas – geen toppings): 160 cal, 7 g vet (2,5 g sat), 17 g koolhydraten, 2 g suiker, 335 mg natrium, 1 g vezel, 6 g eiwit.

  • Pacific Veggie Pizza

Dit is de go-to pizza-bestelling van R. We’s Jenn Fillenworth bij Domino’s. “Ik geef de voorkeur aan dunne korst, niet alleen omdat het knapperig is en de pizza een geweldige textuur geeft, maar het heeft ook minder totale koolhydraten en calorieën.” zegt ze. “Het is slechts 220 calorieën per plak en is beladen met groenten zoals: champignons, spinazie, geroosterde rode paprika’s en in blokjes gesneden tomaten.”

“Een recent onderzoek heeft aangetoond dat als mensen slechts één portie product per dag zouden opnemen, bijna 20.000 gevallen van kanker zouden worden vermeden!” Zegt Shaw. Dus pak die groenten.

Per portie (1 plak grote pizza met dunne korst): 220 cal, 11 g vet (5 g sat), 19 g koolhydraten, 2 g suiker, 500 mg natrium, 2 g vezels, 10 g eiwit.

  • Pasta Primavera

Het menu van de Domino bevat meer dan pizza. “Dit is een geweldige schotel in comfortstijl, maar voor slechts 550 calorieën”, zegt Fillenworth. “Deze pasta heeft heerlijke romige alfredo en veel groenten om een ​​voedingsstimulans te bieden. Bovendien bevat dit gerecht minder natrium dan welk ander pastaschotel dan ook. “

Per portie (1 blik): 550 cal, 27 g vet (16 g sat), 61 g koolhydraten, 5 g suiker, 790 mg natrium, 3 g vezels, 16 g eiwit.

  • Persoonlijke pizza met de hand-gegooid

De persoonlijke pizza met saus, lichte kaas en groenten naar keuze kan een redelijke maaltijd voor één zijn. Zegt Summer Yule, RD. “Deze hele pizza bevat minder dan 500 calorieën, en het natrium – vóór het natuurlijk voorkomende natrium in de groenten wordt toegevoegd-is minder dan 800 mg, wat redelijk is voor een restaurantmaaltijd. “

Per portie (1/2 individuele pizza en zonder plantaardige toppings): 235 calorieën, 7 g vet (2,5 g verzadigd), 33 g koolhydraten, 2 g suiker, 385 mg natrium, 1 g vezels, 9 g eiwit.

  • Kip Caesar salade

“Als je op zoek bent naar een alternatief voor pizza, dan is de Chicken Caesar-salade een goede keuze met 16 gram eiwit per portie”, zegt Rounder. Wat betekent dat je langer vol zit. Bovendien is het een optie met een lagere koolhydraatbeperkte waarde. “Het bevat 300 calorieën en 20 gram totale koolhydraten,” zegt Yule. Ze raadt aan om met de lite balsamico te plakken met olijfolie-vinaigrette in plaats van klassieke Caesar-dressing.

Per portie: 300 cal, 16 g vet (5 g sat), 20 g koolhydraten, 6 g suiker, 890 mg natrium, 2 g vezels, 16 g eiwit

  • Philly Cheese Steak Sub

Oké, dus een Philly cheese steak lijkt misschien niet bepaald een gezonde keuze, maar het bevat eigenlijk de minste hoeveelheid verzadigd vet onder Domino’s sandwichkeuzes. Het verslaat zelfs de mediterrane groente!

“Dit komt omdat de Philly-biefstuk een magere stuk vlees is met weinig vet en 17 gram eiwit per halve sandwich,” zegt Fillenworth. “Ik vind het geweldig om Domino’s subs te koppelen met hun Garden Salad. Het is een geweldige manier om je calorieënbank niet te breken, terwijl je er ook voor zorgt dat je je voller voelt na je maaltijd. “

Per portie (1/2 sandwich): 320 cal, 12 g vet (6 g sat), 37 g koolhydraten, 3 g suiker, 1130 mg natrium, 2 g vezels, 17 g eiwit.

  • Classic Garden Salade

Deze salade is een geweldig bijgerecht. “Hierdoor kan ik nog steeds genieten van andere opties op het menu, zoals pizza en subs, terwijl ik een portie groenten aan de kant krijg,” zegt Fillenworth. “Met alleen pizza heb ik de neiging om te overlopen in meer dan twee plakjes, maar met salade voel ik me voller.”

Of verander het in een maaltijd. “Gebruik de helft van de dressing om bijna 50 calorieën te plukken en vraag geen kaas, en voeg dan een of twee premium kippen toe om het eiwit in de salade te stimuleren tot 14 tot 20 gram”, zegt Lakatos Shames.

Per portie: 200 cal, 9 g vet (4,5 g sat), 17 g koolhydraten, 6 g suiker, 220 mg natrium, 4 g vezels, 8 g eiwit

Categories:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *