Nederlandse tourist board bevordert de ‘verborgen parels’ voor de verspreiding van post-Covid toerisme

Delft – een van de ‘hidden gems’ Foto: Depositphotos.com

De nederlandse toerist raad van bestuur is niet van plan om te proberen te ontmoedigen toeristen die Amsterdam bezoeken – maar het is in plaats daarvan proberen te stimuleren het lokale toerisme en markeer het land van de ‘verborgen schatten’, aldus Jos Vranken, algemeen directeur NBTC Holland Marketing.

In de afgelopen weken, de burgemeester van Amsterdam en hoofd van de financiën gewaarschuwd dat de nederlandse hoofdstad moet niet proberen om welkom dezelfde aantallen toeristen die het had voordat de corona crisis.

Maar Vranken heeft gezegd dat zijn nationale toeristische promotie lichaam werkt om het aantrekken van lokale en buitenlandse toeristen naar ‘veilige’ plekken, om te redden van de toeristische industrie banen in Nederland, waaronder in Amsterdam. Het NBTC heeft een campagne begonnen genaamd ‘je nodig hebt om hier te zijn’ (hier moet je zijn) mensen aan te moedigen om minder bezochte plekjes, vanaf de kaasmarkt in het historische centrum van Zwolle.

Hij vertelde DutchNews.nl dat de impact van de corona afsluiten is verwoestend voor het land van de toeristische sector. ‘De vraag op een bepaald moment daalde naar bijna nul,’ zei hij. “Het is niet alleen de economische waarde die is getroffen; voor effect het heeft op mensen in hun dagelijks leven, verlies van banen, inkomen en onafhankelijkheid, met name in kwetsbare maatschappelijke organisaties.’

Duurzaam

De raad van bestuur is gericht op het opnieuw opstarten van het toerisme, maar op een manier, die het beschrijft als een meer ‘duurzame’ en minder kans op overlast veroorzaakt door te proberen om het te verspreiden op het land en in de verschillende seizoenen.

‘We hebben een plan om te beginnen met de nederlandse markt, dan stroom uit door Duitsland en België, onze zuiderburen, en dan de rest van de belangrijkste markten voor onze bezoekers, economie,’ zei hij. ‘We beginnen met het vertellen van het nederlands, dit is een moment om hun ogen te openen, genieten van hun eigen land en verrast worden door de schoonheid die ze kunnen vinden. Het doel is om ondernemers te helpen opstarten, kunnen garanderen dat het veilig gedaan en wat we communiceren is gericht op de verborgen parels en onontdekte bestemmingen in plaats hotspots.’

Een positieve uitkomst van de crisis, zei hij, is dat het zou kunnen bieden de kans voor een nieuwe aanpak die ervoor zorgt dat de Nederlandse ‘leefbare, lief en waardevol’ voor bezoekers en bewoners.

Toeristen waarschijnlijk niet te zoeken menigten beide, Vranken meent. ‘Consumenten zullen verschillende aspecten rekening mee bij het plannen van een reis: de lokale hygiëne en gezondheidszorg en de exit-mogelijkheid als het virus laait weer,’ zei hij. ‘Mensen zijn op zoek naar massa’ s verschillend zijn, [en of ze nog] kamer te jagers en ademruimte. Korte termijn – afhankelijk van hoe lang een medicijn of vaccin zal nemen – deze dingen zou kunnen uitgroeien tot een serieuze deel van de mensen de aandacht, het veranderen van gedrag.’

Overlast

Bovendien, zei hij, Amsterdam huidige overleg over de toegang tot coffeeshops en de toekomst van de prostitutie in de rosse buurt, kunnen leiden tot wijzigingen die maken het minder aantrekkelijk om overlast toeristen. ‘Misschien is de toekomst zal leren dat je je hier hebt om weg te nemen de reden om volledig te stoppen, te demotiveren de aard van de bezoeker die om die reden weg te nemen dat 10% van de visitatie dat maakt 90% van de overlast,’ zei hij.

Een andere potentiële plus zou kunnen zijn dat digitale tools worden meer gebruikt voor crowd management, bijvoorbeeld zodat reservering timeslots voor populaire attracties wordt de norm: ‘Voor de industrie, als u een betere controle over wie er komt en wanneer, dan kunt u met het verbeteren en professionaliseren van de capaciteit en het rendement van het management,’ zei hij. ‘In minder drukke tijden, u kunt uw prijzen dienovereenkomstig.’

De crisis kan een kans op een verschuiving van de negatieve aspecten van de industrie die hebben in het verleden geleid tot resident klachten van overlast en overtourism, voegde hij eraan toe: ‘die elementen die niet in sync met de toekomstige behoeften van de consumenten, mensen die in steden wonen, ik weet zeker dat het beter wordt als gevolg van de lessen uit deze corona crisis.’

Dank u voor uw donatie aan DutchNews.nl

De DutchNews.nl team dankt alle gulle lezers die een donatie gedaan in de afgelopen weken. Uw financiële steun heeft ons geholpen om uit te breiden onze dekking van het coronavirus crisis in de avonden en in het weekend en zorg ervoor dat u up-to-date met de laatste ontwikkelingen.

DutchNews.nl is gratis voor 14 jaar, maar zonder de financiële steun van onze lezers, we zouden niet in staat zijn om u te voorzien van eerlijke en accurate nieuws en beschikt over alle dingen nederlandse. Uw bijdragen is dit mogelijk maken.

Als je nog niet een donatie gedaan, maar dat zou willen, kunt u dat doen via Ideal, credit card of Paypal.

Bron: https://www.dutchnews.nl/news/2020/06/dutch-tourist-board-promotes-hidden-gems-to-spread-post-covid-tourism/

Plaats een reactie